Publicitate verde

Fiecare dintre noi ştie ce înseamnă publicitatea, chiar dacă nu ştim pe de rost o definiţie exactă şi general acceptată. Ştim faptul că publicitatea vinde aproape orice, poate influenţa şi modela comportamente, poate schimba percepţii.

Ca să clarificăm însă, un dicţionar de specialitate defineşte publicitatea ca fiind ştiinţa, afacerea  sau profesia creării şi diseminării mesajelor reclamelor, o instituţie socială care afectează viaţa de zi cu zi a fiecărui individ, o forţă care modelează cultura de masă, o componentă a activităţii de marketing sau o sursă de informare despre produse, servicii, evenimente, sau insituţii (companii)*.

Verde…verdele a încetat să mai reprezinte o culoare din ROGVAIV. Verdele este simbolul sustenabilităţii, al vieţii eco, în acord cu natura pe care trebuie să o susţinem şi sa o protejăm. Mergând chiar mai departe, „verde” este simbolul întoarcerii la esenţă, simplitate şi naturaleţe.

Toată lumea vorbeşte despre lipsa resurselor naturale, despre energie regenerabilă, despre colectare selectivă, reciclare, sustenabilitate. Iar asta nu este deloc rău. Poate ar trebui totuşi să trecem şi la fapte. Poate avem nevoie şi de încurajare pentru a începe să nu ne mai pese de ce spun ceilalţi şi pentru a putea convinge cât mai multă lume că nu este cool să ne îngropăm în gunoaie şi poluare. Şi atunci, publicitatea ne poate sări în ajutor, cu imagini şi reclame care să ne spună o poveste, care să treacă dincolo de stereotipuri şi clasicele mesaje care îndeamnă la reciclare şi colectare selectivă.

Am ales ca exemple, două spoturi care au fost in topul celor mai bune reclame ale anului 2011, realizat de Adweek.

Pe locul 9 al acestui top se află spotul pentru vehiculul electric Nissan Leaf „Gas Powered everything”.

Pe locul 2 este spotul „Back to start” a lanţului de restaurante cu specific mexican Chipotle.

Vizionare plăcută! 🙂

*Michael J. Baker, Macmillan Dictionary of Marketing & Advertising, ed. Macmillan Business, London, 1998, p. 6.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.